ToyotaがYoutubeでのプロモーション

実験的とはいえ、Toyotaのような大企業がオンラインビデオをつかったプロモーションをはじめた。

http://online.wsj.com/article/SB120485739329518557.html?mod=mm_hs_advertising

The result is one of the most intricate and expensive campaigns ever on YouTube; Toyota is paying about $4 million for it,

USのインターネット広告の市場規模占有率は、3.6%だったけど、今年はさらに成長するだろう見込みらしい。

Advertising on video-sharing and social-networking sites still is largely experimental for big marketers. Online video ad spending in the U.S. last year came to $775 million, or just 3.6% of the total $21.4 billion U.S. Internet ad market, according to research firm eMarketer. But forecasts call for rapid growth: ad spending on online video sites is expected to increase 74% to $1.3 billion this year.

従来の広告のように投下して反応を評価するにとどまらず、能動的にユーザコミュニティーを運営しなければよさがでない。さぁどうでるか楽しみ。これは僕の直感なのだけど、企業はユーザーのネガティブな声を残る形で聞きたがらない傾向がある。ウェブ型に広告を投下する意味は、こういった善悪の反応を真正面から受け付ける決意なのだ。